Jag säger då det.. inkompetenta idioter. Ja Christian är irriterad!
Tvn har varit borta i 5?!? veckor nu. Fick ju ett meddelande den 7e att den skulle vara klar den 18e. Det var i lördags och idag den 21a ringer jag till onoff kundtjänst för att höra vad som har hänt. Glad i hågen svarar en kille och säger :Jo men den är klar, den finns att hämta ut på onoff i borlänge. Jaha? säger jag.. Den hämtades i mitt hem och självklart ska den väl köras tillbaka hit när den är klar? öööh ska den det säger han och låter som ett stort frågetecken. Ja självklart räknar jag väl med det? Neej den finns på onoff i borlänge.
Ja men nu orkar jag inte tala mer med dig utan är det så att den finns i borlänge på onoff så åker jag och hämtar den själv för nu är jag less på att vänta.
Efter detta ringer jag till onoff i borlänge och berättar om mitt tidigare samtal med deras kundtjänst. Han går och kollar på lagret för enligt deras datasystem så finns den inte alls hos dem.. och finns den hos dom tror ni? Nej!!!! Konstigt va? Alltid är det ett förbannat strul med folk som inte fattar vad dom håller på med. Killen på onoff borlänge är mycket trevlig och säger att självklart ska ju tvn köras ut till mig och att den måste vara på POSTENs lager här i borlänge och att det var det han menade i deras kundtjänst.. Så då frågar jag efter kolli nummer och förklarar att då åker jag till posten och hämtar den själv för att jag är less på att vänta. Men finns det något kolli nummer? Nej!!!!!
Ringer tillbaka till samma kundtjänst på onoff som innan och förklarar läget efter lång väntan i telefonkö..Frågar därför efter kolli nummret så jag kan hämta tvn själv. Vad tror ni SAMMA kundtjänst säger? (Med samma datasystem får man ju verkligen hoppas) Neeej det finns inget kolli nummer än för tvn finns just nu på vårat centrallager i linköping och har inte gått iväg till posten än och därför finns inget kolli nummer..
Är det inte ganska lustigt va? Två personer på samma ställe kan säga att tvn är på helt olika ställen trots att dom får samma servicenummer på min reparation? Kan någon förklara detta? Frågar honom när den ska gå iväg med post och han svarar att den "borde" gå iväg idag och vara i borlänge imorgon.
Då säger jag åt honom att "så fort tvn har gått iväg till post kommer ni att få ett kolli nummer och det ser du till att skicka till min mail så jag kan följa själv vart den är och så jag kan hämta den på posten själv så jag slipper vänta ännu längre" Javisst det ska jag fixa svarar han och låter glad.
Jag kan tala om att jag är ytterst tveksam att jag kommer att få något mail och får nog vara glad om tvn kommer den här veckan överhuvudtaget.. Det är alltid samma sak när något ska skickas iväg på service. Ingen har någon koll och dom håller aldrig vad dom lovar angående tid eller något annat heller för den delen.
IDIOTER!
Nu ska jag till gymmet och avreagera mig!
4 kommentarer:
Jävla idioter det där.... Speciellt folk på OnOff!!! Dom är SÄMST!! Usch... nu blev jag lite arg på dom ju..
Nästa gång vi träffas och Du vill höra mej svära i tio minuter utan att jag upprepar mej så säger Du bara: "OnOff!", så har Du utlöst detta fenomen.
Du har mitt fulla medlidande eller vad det heter, man kanske skulle skicka en länk till din blogg till sverker eller nån annan mäktig snubbe. I ett sånt där läge skall man koppla in Forsstedt så får han ringa dit och skälla ut dom tills dom ångrar att de sålt tv:n till dig.
/Tobbe
Kötthuve köpen sony istället för LG!
Skicka en kommentar