Summa sidvisningar

söndag 13 mars 2011

Nu är helgen över. Den var alldeles för kort!
Klockan ringde 04:20 på lördag morgon och jag kan säga att det var evigheter sen jag klev upp så tidigt. Men det var bara att pallra sig ur sängen och åka och jobba. Dagen gick fort, var ner till morgongåva en sväng och sen blev det en sväng i falun. När jag kom hem så tog jag en dusch och så tänkte jag bara krypa ner bredvid Frida som jobbat natt och vila mig en stund.. Det resulterade i att jag somnade och sov i nästan en timme. En riktig powernap blev det.
Vaknade och gjorde mig klar och sen åkte jag till Falun och hämtade lillebror Simon som var "hemma" och hälsade på från Stockholm.
Vi handlade lite på vägen och så åkte vi hem med bilen och morsade på Frida som vaknat.
Blev ett par öl och lite Mafia på xboxen.
Efter detta så tog vi bussen ner på stan där vi tänkte käka på bakfickan. Det visade sig att det var rätt fullt där så då ringde jag Hägglöf och hörde om han var hemma och hungrig.
Det var han så vi köpte med oss pizzor och gick dit och käkade. Drack ett par öl till och sen var det tack och godnatt. Jäklar vad trött jag blev!! Gick inte att hålla ögonen öppna så vi tog en taxi hem hit till huset igen. Satt här och grejade lite tills nattbussen kom och Simon åkte hem.
Det blev en trevlig kväll trots allt. Tröttheten kom i efterhand kan man verkligen säga.
Idag söndag så tog jag en promenad upp till Gittan och Leif. Leif hade inte sett ultraljudsbilderna så jag tog dem med mig och visade så nu är han nöjd. Drack lite kaffe och så lärde jag dem lite datakunskap så nu är dom experter på att organisera sina bilder och mappar.
Dom bjöd på god stek med potatis och sås. Trevligt och gott!
Fridas morfar Raymond kom upp en sväng och sa hej. Han bor alldeles nedanför dem på hagbacksgården så det är ju nära och bra.
Jag och Leif satt och kollade på filmklipp från Japans katastrofområden. Otäckt det där! Det är nästan overkligt när man ser filmerna på vattenmassorna som väller in över landet. Som om det inte var nog med jordskalv och tsunami så är det ju även vulkanutbrott och kärnkraftsverk som det håller på att gå åt pipan med. Usch.. Tur att man inte bor i närheten av Japan.
Matte kom och hämtade mig där och så plockade vi upp Frida för den traditionsenliga tacoshandlingen.
Smakade mycket bra idag och det blir dessutom uppehåll i en månad nu på grund av olika orsaker. Bl.a Mattes Amsterdamsresa, Kryssning och eftermiddagsskift.
Nu ska kvällen avslutas med lite Big Brother och sen väntar en veckas jobb.
Ser fram emot helgen då Linda, Andreas och mina två brorsdöttrar Jonna och Tilde kommer och sover över på vägen till Sälen. Ska bli supertrevligt!!
Over and out!

Inga kommentarer: