Summa sidvisningar

onsdag 25 februari 2009

Elvita TT1000


Börjar med att skriva Grattis till Frida som fyller 22 år idag! GRATTIS!
Igår var jag till Smedjebacken och hälsade på mormor. Köpte med mig semlor eftersom det var fettisdagen och det var mycket uppskattat. Hjälpte henne med diverse saker och sen så fick hon fullt upp med sjukgymnast och annat folk som kom dit så då passade jag på att smita iväg därifrån. Hon brukar bli lite sorgsen när jag ska åka så då är det bra att hon är upptagen med annat så hon inte har tid att tänka så mycket.
Efter det så åkte jag hem till Anna och lilla Oscar och fikade. Var många herrans år sen vi såg varandra så det var riktigt roligt. Har ju pratat en del på msn så på ett vis så känner vi ju varandra men det är ju alltid trevligare att träffas på riktigt.
Var hem till dem när jag var liten eftersom våra föräldrar kände varandra och sen dess så har vi inte haft någon kontakt, sen hittade vi på varandra på facebook. På så vis är ju internet himla bra eftersom man kan få kontakt med gamla vänner.
Oscar var förkyld och hostade så han var inte så alert. Jag förklarade för Anna att det faktiskt är extra synd om oss karlar när vi är sjuka så hon får lov att ha förståelse för honom nu när han är gnällig. Trots att han bara är 7 månader! Jag tror hon förstod vad jag menade haha.
Sen blev det raka spåret hem för att städa och laga mat. Efter detta bakade jag kolakakor som jag tycker är väldigt gott och sen blev resten av kvällen spenderad i soffan innan sömnen kom krypandes.
Idag så ringde Leif och berättade att våran nya tvättmaskin hade kommit och att han skulle köra hit den med lastbilen när han slutade jobbet. Så jag ringde Matte och så hjälpte han mig att köra upp den gamla maskinen till tippen. Tack! Bjöd honom på sista semlan som fanns kvar i kylen så han skulle orka träna efteråt. Sen kom Leif förbi och vi bar upp nya tvättmaskinen i lägenheten. Kopplade in den och körde ett snabbprogram som instruktionsboken krävde och nu har vi kört första maskinen. Så skönt att äntligen ha en ny maskin som funkar som den ska. Nu blir det tvätta av för fulla muggar imorgon. Har mycket tvätt som ligger på hög som bara väntar på att bli rent.
Vid halv sex tiden så kom massa familj och grattade Frida så då blev det fika. Känns som det har blivit mycket fikande på sista tiden så nu får det vara nog.
När alla åkt hem så käkade vi och så kollade vi på en film som heter "Red"
Handlar om en gubbe vars hund blir ihjälskjuten av en ung kille som försöker råna honom. Efter detta så försöker gubben få rättvisa i det som hänt. En riktigt sevärd film tycker jag!
Tack för mig, Hej!

1 kommentar:

Anna sa...

Härlig rubrik och bild för det första!

Tack åter för besöket - det var skittrevligt så att säga!

Oscar är piggare nu så det går åt rätt håll - men ni män är ju speciella när det gäller sjukdomar! ;)